thatbieb.blogg.se

2013-06-12
17:19:00

Kapitel 1 - What do you want?!
                          

Ett bankande på dörren, Felicia. En kort suck innan jag öppnar ögonen hastigt och sätter mig yrvaket på
säng kanten " är du vaken?! " frågan hon med glad röst utanför. " nu är jg det! " jag himlar med ögonen,
hur kan hon vara glad över att det är måndag? Juste i kväll standpartyt. Säkert därför. " Kom in du! " sa jag
snabbt och hade satt på mig en t- shirt. 

Felicia är ett år äldre än mig, men ändå min bästa kompis. Ärligt talat är hon min syster, men lite som min
mamma samtidigt. Hon kör in på skolans parkering och ser hur dem andra från tjejgänget sitter vid en bänk
längre bort. Jag öppnar hastigt dörren och går mot dem. Lexi, Mina och Wiktoria sitter där och pratar men
medan jag går känner hur någon kollar och granskar mig.
Jag vänder mig om för att se efter kort och ser, han ofcourse. Jag himlar med ögonen och fortsätter stirra på
honom tills han ger upp och viker undan blicken. 
Ja, juste Justin. Som gått här i ungefär en vecka är en badboy. Som oftast har en tjej vid sin sida. Nämen
vänta? Ingen tjej? Jag flinar till innan jag märker hur jag fastnat med blicken på honom, fast.. Han var ju rätt
så söt. 

Tredje lektionen avslutad. Skolan slut. Jey! Jag börjar gå ut från parkeringen då jag bestämt mig för att gå
hem. Jag ser Justin sitta på sin motor cyckel och följer mig med blicken men struntar i honom
och fortsätter gå. Snart hör jag steg bakom mig och ser snabbt bak. " Men vad vill du? " sa jag och
stannade så Justin kom jämte mig." Du ska väll på festen i kväll? " frågade han med en kaxig men charmig
röst och kollade på mig med sina hazel brun ögon. Jag såg på honom " Kanske det. " mumlade jag innan
jag fortsatte gå.Jag känner hur han tar ett stadigt grepp om min Handled och vänder mig mot honom snabbt.
Jag är knappt 20 centimeter ifrån honom innan han säger " Gå med mig"

                                                  
 Varför skulle jag? Var första frågan som kom upp i mitt huvud. Men mjuknade när jag såg hans ögon igen." okej " mumlar jag fram
__________________________________________________________________________________________________________
Ärligttalat vart jag ganska nöjd med första kapitlet. För att vara första kapitlet menar jag X'D

Kommentar:

Superbra! :)

2013-06-13 @ 16:29:15
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: